Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю» від 23.03.2005 р. № 178, на виконання Національної доктрини розвитку освіти (п. 3), наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2005 р. № 55 «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх навчальних закладів», керівник має щороку звітувати про свою діяльність на загальних зборах педагогічного колективу, батьківського комітету та ради школи, громадськості. Таке звітування має на меті подальше утвердження відкритої і демократичної державно - громадської системи управління освіти, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності в школі, що базується на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації.
В своєму звіті я намагатимуся охопити основні напрямки своєї діяльності, звернути увагу на створення в закладі належних умов для забезпечення рівного доступу для здобуття якісної освіти, тому що з 1 вересня ми продовжили працювати в новій українській школі, головна мета якої – створити таку школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, а й вміння застосовувати їх у житті. Тому наше завдання – створити таку нову школу, до якої приємно ходити учням. У ній - прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами.
Відразу ж хочу відзначити, що робота директора і колективу нероздільні і в чомусь директор направляє колектив, а ще частіше саме колектив змушує директора робити ті, чи інші дії. Тому, доповідаючи про свою роботу, я весь час буду опиратись на роботу колективу.
Педагогічний колектив школи в поточному навчальному році проводив послідовну і цілеспрямовану роботу по виконанню завдань, визначених основними законодавчими та нормативними документами освітньої галузі, зокрема пов’язаними з реформою освіти: Законом України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», концептуальними засадами Нової української школи, новим Державним стандартом початкової освіти, власною Концепцією та Програмою розвитку навчального закладу, перспективним та річним планом роботи школи, забезпечував оновлення змісту, форм і методів навчання, вдосконалення освітнього процесу та його результативність.
Працівники школи - це команда, яка злагоджено працює для досягнення успіху.
Керівник педагогічної команди школи - директор - забезпечує кооперацію зусиль учителів та батьків і відповідає за результати колективної роботи всієї команди. Головним завданням директора є захист прав і інтересів дітей. Головною метою роботи педагогічної родини є досягнення такого рівня розвитку і навченості дитини, який відповідатиме її індивідуальним можливостям.
Основна мета моєї діяльності, як керівника, у 2022-2023 навчальному році:
- Створення умов для навчання учнів школи, забезпечення реалізації прав громадян на здобуття початкової, базової та повної загальної середньої освіти в умовах ліцею;
- Вдосконалення педагогічної системи школи відповідно до запитів батьків та учнів;
- Забезпечення функціонування та розвитку школи , підвищення якості освіти та ефективності виховання і розвитку учнів.
Враховуючи вимоги сьогодення, педагогічна діяльність школи спрямована на всебічний розвиток дитини, формування ключових та предметних компетентностей учнів, утвердження загальнолюдських цінностей, розкриття потенційних можливостей і здібностей учнів.
У 2022-2023 н. р. педагогічний колектив продовжив роботу над науково-методичною проблемою школи «Формування інноваційного освітнього середовища на основі педагогіки партнерства в умовах реалізації компетентнісного підходу та принципу дитиноцентризму».
Впродовж роботи над проблемою, школа працювала над організаційно-проектним етапом. Здійснювалися спрямування всіх напрямів методичної роботи на розвиток творчого потенціалу педагогів у контексті реалізації проблемної теми; організація, проведення та забезпечення участі в конкурсах різних рівнів, виставках, науково – практичних конференціях для учнів та вчителів, які беруть участь у роботі над проблемою.
На сьогодні визначені пріоритетні напрями і завдання відповідно до вимог сучасності :
1. Створення оптимальних умов для всебічного розвитку особистості учня, його талантів, творчих та фізичних здібностей.
2. Підвищення освітнього рівня учнів, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей.
3. Забезпечення активного втілення в освітній процес новітніх освітніх технологій навчання, передового педагогічного досвіду, інформаційно-цифрових технологій.
4. Забезпечення умов для повноцінного фізичного, духовного здоров’я дітей, розвитку особистості дитини відповідно до національних та загальнолюдських цінностей.
5. Виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству.
6. Удосконалення системи національного виховання та учнівського самоврядування як необхідної форми громадянського виховання.
7. Продовження роботи із соціального захисту дітей, які потрапили в тяжкі сімейні обставини, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей-переселенців.
Управління закладом освіти
У 2022-2023 навчальному році управління закладом було спрямовано на здійснення державної політики у галузі освіти, збереження кількісних і якісних параметрів мережі, створення належних умов для навчання та виховання учнів, удосконалення змісту освітнього процесу, впровадження новітніх освітніх технологій навчання, всебічний розвиток учнів.
Управління школою здійснюється згідно річного плану роботи школи, плану внутрішкільного контролю та календарних планів вчителів-предметників і планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у школі і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників навчально-виховного процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток школи.
У навчальному закладі в наявності усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу. З підключенням школи до мережі Інтернет стало можливим користуватися матеріалами сайтів Міністерства освіти і науки України, відділу освіти, сайтами обласних інститутів післядипломної освіти, інших закладів освіти, що дає можливість оперативно й мобільно користуватися достовірною інформацією вчителям і адміністрації школи, вчасно знайомитися з новими документами та, навіть, їх проектами.
Контроль - це важлива, складна та об'єктивно необхідна функція управління. У школі ефективність здійснення контролю зумовлює якість реальних і подальше прогнозування бажаних показників розвитку закладу освіти, його навчально-виховного процесу та діяльності всього шкільного колективу. Контроль дозволяє тримати в полі зору управління найважливіші питання школи, своєчасно реагувати на відхилення від норми та на негативні явища, знаходити невикористані резерви, підтримувати оптимально трудову атмосферу в колективі. У школі адміністрацією використовується багато різних форм контролю за станом навчально-виховного процесу і, в першу чергу, таких традиційних як вивчення викладання стану предметів та виконання навчальних планів та програм, перевірка класних журналів, щоденників, поведінки, тощо. Аналіз результатів внутрішньошкільного контролю знаходить відображення у рішеннях педагогічної ради школи, відповідних наказах по навчальному закладу. Крім контролю за рівнем знань та навчальних досягнень учнів проводяться систематичні дослідження стану відвідування занять та стану навчальної дисципліни. За результатами підсумкових контрольних робіт адміністрація школи приймає певні управлінські рішення щодо конкретних учителів та учнів.
Враховуючи сучасні вимоги, стиль керівництва закладу більш близький до демократичного, так як більшість рішень приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи, Дуже хочеться створити такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива й самостійність підтримується, повноваження делегуються. Директор школи у роботі з працівниками дотримується партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. Переважають такі методи керівництва як порада, особистий приклад, похвала; ставлення до людей - шанобливе, вимогливість поєднується із справедливістю, спілкування ввічливе, поважливе, рідко з наказом.
У зв'язку з цим я надаю колегам більше самостійності, звісно відповідно їхній кваліфікації і характеру роботи, створюю необхідні умови для самореалізації. У кожному зі своїх підлеглих бачу, насамперед, особистість у всьому розмаїтті її людських якостей і властивостей. Таких якостей у адміністративній роботі вимагаю не тільки від себе, а й від своїх заступників
Укомплектованість закладу педагогічними кадрами протягом навчального року слід відмітити, як позитивну. Всі педагогічні працівники мають відповідну педагогічну освіту.
Адміністрацією постійно проводились консультації та спільно розглядалися питання з такими структурними підрозділами закладу як: Рада школи, батьківське самоуправління, профспілковий комітет.
Аналіз структури і мережі школи за 2022/2023 навчальний рік. Збереження контингенту.
Інтеграція України до світового та європейського освітнього простору передбачає необхідність перегляду деяких підходів до навчання та виховання учнівської молоді, аналізу чинників, що гальмують підвищення якості навчання, права на рівний доступ до загальної середньої освіти, формування життєспроможності особистості. Пріоритетними стають особистісно орієнтований, компетентнісний підходи, які покликані підготувати особистість, спроможну бути активною, здатною осмислено зберігати, самостійно відтворювати власну життєдіяльність, досягти життєвого успіху.
Першочерговим завданням навчального закладу є задоволення потреб населення території обслуговування, їх національно-культурних, національно-освітніх прав і запитів.
Ці потреби задовольняються в основному сформованою мережею навчального закладу.
Навчальний рік
|
К-сть класів |
Середня наповнюваність |
К-сть учнів на 05.09 |
Поглиблене вивчення |
Профільне навчання |
1-х класів |
10-х класів |
2020-2021 |
11 |
24 |
259 |
0 |
0 |
1 |
1 |
2021-2022 |
11 |
25 |
271 |
0 |
0 |
1 |
1 |
2022-2023 |
11 |
24 |
274 |
0 |
0 |
1 |
1 |
На початок 2022-2023 навчального року у закладі навчався 274 учні, на кінець – 268 учнів. Аналізуючи перехід учнів до інших закладів освіти, необхідно відзначити, що основною причиною переходу є зміна місця проживання сім’ї.
Спостерігається вплив демографічної ситуації на контингент учнів. Загальне збільшення кількості дітей на території обслуговування школи вплинуло й на мережу. Усі діти шкільного віку охоплені навчанням, здійснюється контроль за проведенням обліку дітей шкільного віку: територія мікрорайону обслуговування закріплена за класними керівниками, збираються довідки-підтвердження про навчання, перевіряються списки дітей шкільного віку, складаються відповідні звіти за встановленою формою.
Основними заходами щодо збереження контингенту учнів у 2022-2023 навчальному році були:
- Організація обліку дітей і підлітків на території обслуговування.
- Спільна робота з ДНЗ;
- Контроль відвідування учнями навчальних занять
У 2022-2023 навчальному році планується функціонування 11 класів, у них очікується 270 учнів.
11 класів– з українською мовою навчання.
11 клас
Навчальний рік |
Кількість випускників |
% учнів, які вступили до ВНЗ IIІ-IV рівнів акредитації |
% учнів, які вступили до навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації |
2019-2020 |
16 |
10 |
5 |
2020-2021 |
15 |
9 |
1 |
2021-2022 |
22 |
6 |
14 |
У школі здійснюється проведення профорієнтаційної роботи з учнями; проводиться роз’яснювальна робота з батьками, учнями щодо організації профільного навчання, допрофільної підготовки, формування шкільної мережі.
Створено всі умови для забезпечення гарантованого права громадян на здобуття якісної базової та повної загальної середньої освіти, для формування гармонійно розвиненої особистості, збагачення здібностей кожного учня.
Виходячи з вищезазначеного, завдання педколективу щодо охоплення учнів навчанням наступні:
- Продовжити профілактичну та роз’яснювальну роботу з батьками щодо відвідування учнями навчальних занять,
- Продовжити роботу зі службою сім’ї та молоді, з комісією у справах неповнолітніх, залучати їх до проведення роз’яснювальної, профілактичної роботи правознавців.
- Адміністрації, класним керівникам, учителям, батьківському самоврядуванню класів систематично контролювати відвідування учнями навчальних занять, продовжити практику розгляду даного питання на засіданні педрад, шкільній лінійці та вести індивідуальну роботу з батьками учнів, які часто пропускають навчальні заняття.
Кадрова політика
Відповідно до ст.45 Закону України «Про загальну середню освіту» кадрове забезпечення школи здійснюється в повній відповідності зі штатним розписом та навчальним планом.
Кадрова політика спрямована на створення сприятливих умов для формування дієздатного колективу, розкриття та розвиток творчого потенціалу кожного вчителя, підвищення його кваліфікаційного рівня.
У 2022-2023 навчальному році освітній процес у школі забезпечували 19 педагогів . З них 7 вчителів мають вищу кваліфікаційну категорію, 7 - педагогічне звання «старший вчитель», 3 – спеціалісти другої кваліфікаційної категорії, 9 – спеціаліста.
Забезпеченість школи педагогічними кадрами відбувається за рахунок штатних працівників.
Основними мотивами розстановки педагогічних кадрів є:
- наступність в роботі вчителя;
- його педагогічний досвід і кваліфікація
- характер взаємин суб’єктів навчально-виховного процесу.
Освітній та кваліфікаційний рівні педагогічних працівників, практичний досвід педагогічної роботи колективу обумовлюють високий рівень працездатності, що є головною умовою реалізації державної політики в галузі освіти й упровадження інноваційних ідей розвитку закладу освіти.
На сьогоднішній день в закладі працює 1 молодий спеціаліст, та 3 малодосвідчених педагогів для яких організовано роботу «Школи молодого вчителя». 100 % педагогів мають вищу освіту. Всі педагоги володіють інформаційно-цифровими технологіями.
Розподіл навчального навантаження між учителями проведено відповідно до фаху та кваліфікації за погодженням з профспілковим комітетом школи.
Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педпрацівників. При підборі нових кадрів враховується фахова підготовка, особисті якості, працездатність, інші характеристики. Кадрова політика спрямована на створення сприятливих умов для формування дієздатного колективу, розкриття та розвиток творчого потенціалу кожного вчителя, підвищення його кваліфікаційного рівня.
Атестація педпрацівників
Велику стимулюючу роль у професійному зростанні педкадрів відіграє атестація, яка сприяє моральному та матеріальному заохоченню педагогічних працівників, узагальненню та впровадженню досвіду кращих вчителів у практику навчання та виховання учнів.
Атестація вчителя розглядається адміністрацією навчального закладу як вагомий елемент внутрішкільного контролю і крок до якісної освіти та здійснюється відповідно до нормативних документів. Атестація педагогічних працівників у 2022-2023 навчальному році здійснювалася відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 № 930, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 14.12.2010 за № 1255/18550 (із змінами), наказу Міністерства освіти і науки України від 08.08.2013 № 1135 «Про затвердження змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 серпня 2013 р. за № 1417/23949
За перспективним графіком проходження атестації у 2022-2023 навчальному році атестувалися 2 вчителя відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників було скориговано графік курсової перепідготовки.
Усі педпрацівники, що атестувалися, ознайомлені з нормативними документами щодо атестації, питаннями професійної діяльності, які вивчалися членами атестаційної комісії. У закладі освіти було поновлено стенд з питань атестації.
Планування й організація роботи з атестації базувалися на основних принципах, головними з яких є особистісно орієнтований підхід до вчителя, який атестується, гуманність і демократичність взаємин шкільної адміністрації й педагогів, що забезпечує відкритість і колегіальність при проведенні атестації.
В період атестації вчителями на високому науково-методичному рівні були проведені відкриті уроки та виховні заходи. Результати атестації такі:
атестовано на відповідність посаді та підтвердження раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії»:
-Ткачук Людмила Олексіївна, вчитель хімії ;
- Паулаускас світлана Вікторівна, вчитель української мови та літератури
Підтвердили звання «старший учитель» Паулаускас С.В., Ткачук Л.О.
Результати атестації продемонстрували обізнаність вчителів в питаннях чинного законодавства в галузі освіти, навчально-методичного забезпечення предмету, який викладається, ведення шкільної документації, психолого-педагогічної та методичної літератури, нових освітніх технологіях та методиках щодо організації освітнього процесу. Атестаційна комісія підготувала узагальнений висновок про педагогічну та методичну діяльність кожного вчителя, що атестувався, склала протоколи оцінювання системи і досвіду роботи. Підсумки атестації педагогічних працівників школи у 2022-2023 навчальному році відображено у наказі «Про підсумки атестації педагогічних працівників у 2023 році».
В закладі створені умови для організації методичної роботи, впровадження інноваційних технологій, консультаційна допомога вчителям.
Виходячи з вимог сьогодення, педагогічний колектив ефективно працює над впровадженням інноваційних технологій навчання та виховання, а саме: технології особистісно-зорієнтованого навчання, компетентнісного навчання, рівневої диференціації, розвитку критичного мислення, інформаційно-цифрових технологій навчання, ігрових технологій, проектних технологій.
Колективом школи опрацьовано велику кількість науково-методичної літератури з метою ознайомлення з сучасними підходами до роботи в Новій українській школі. Постійно проводиться консультаційна робота в межах шкільних методичних об’єднань, Школи молодого вчителя.
Підвищення кваліфікації
Протягом кількох останніх років, працюючи відповідно до Закону «Про освіту», наша школа наполегливо прагне досягти гуманістичного характеру освіти, підпорядкування його цілей, змісту організації вільного розвитку особистості учня. Сьогодні педагоги вчаться бачити в дитині неповторну індивідуальність, формування якої в кожному окремому випадку є особливим завданням. Освіта набуває особистісно орієнтованого компетентнісного характеру. ЇЇ завдання – виховати творчу людину, яка надалі сама продовжить процес виховання шляхом самовиховання та самовдосконалення.
Важливо, щоб школа не примушувала учнів пристосовуватися до своїх планів і новацій, бажань і можливостей учителів, а, навпаки. Форми і способи організації освітньої діяльності відповідали рівню розвитку підготовки учнів, їхнім здібностям, інтересам. Саме над цим і працює наш педколектив, члени якого постійно підвищують свій професійний рівень на курсах кваліфікації.
Учителі школи йдуть в ногу з життям. Широко впроваджуються у практику інноваційні технології, суть яких полягає в тому, що навчання відбувається шляхом взаємодії всіх, хто навчається. З кожним роком нові інформаційні технології на уроках впроваджує все більше і більше педагогів школи.
За звітний період забезпечено виконання плану курсової підготовки на 100% від запланованої кількості.
У період з січня 2023 року по травень 2023 року підвищили кваліфікацію на базі КЗВО «Одеська Академія Неперервної освіти Одеської обласної ради» 14 педагогічних працівників.
Ефективність проходження курсової підготовки полягала у забезпеченні взаємодії всіх систем безперервного підвищення кваліфікації, розкриття вчителям шляхів використання теоретичних знань у їхній практичній діяльності, а також інтенсифікації самостійної роботи над підвищенням професійної кваліфікації.
Поряд з основними тематичними курсами вчителі пройшли спецкурси, сертифікаційні тести і обрали актуальні теми сьогодення, успішно оволоділи знаннями щодо використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках у навчально-виховному процесі.
Ефективність проходження курсової підготовки полягала у забезпеченні взаємодії всіх систем безперервного підвищення кваліфікації, розкриття вчителям шляхів використання теоретичних знань у їхній практичній діяльності, а також інтенсифікації самостійної роботи над підвищенням професійної кваліфікації.
З метою саморозвитку та самоосвіти та введенням дистанційної форми навчання на період воєнного стану в Україні в цьому навчальному році педагоги школи брали участь в онлайн вебінарах та конференціях освітніх порталів, за що отримали свідоцтва та успішно оволоділи знаннями щодо використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках у навчально-виховному процесі.
Завдання роботи з педагогічними кадрами полягала у забезпеченні безперервної освіти педагогічних працівників, підвищенні їх професіоналізму, освітнього загальнокультурного рівнів, удосконаленні науково-методичного, інформаційного забезпечення педагогічної діяльності.
Методична робота
Організація методичної роботи та її результативність в закладі відповідає законодавству, інструктивно-нормативним документам про роботу загальноосвітніх навчальних закладів.
Її зміст спрямований на підвищення рівня теоретичної підготовки кожного вчителя, активізацію творчого потенціалу педагогічного колективу, засвоєння й упровадження в шкільну практику прогресивних технологій навчання та виховання, перспективного педагогічного досвіду, підвищення результативності педагогічної праці шляхом проведення наступних заходів:
- Засідання педагогічних рад
- Проведення науково-практичних семінарів
- Організація та проведення предметних тижнів
- Проходження курсів підвищення кваліфікації педагогів
- Участь у конкурсах фахової майстерності
- Організація роботи «Школи молодого вчителя»
- Організація самоосвітньої діяльності, атестація педагогів
- Вивчення, узагальнення та поширення передового педагогічного досвіду
- Залучення вчителів до участі у проектах професійного розвитку
Структура методичної роботи школи складається із взаємопов’язаних та взаємодіючих елементів:
У школі працюють чотири методичних об’єднання . На належному рівні планується та проводиться робота методичного об’єднання вчителів початкових класів (керівник Касяненко І.М.), вчителів суспільно-гуманітарного циклу (Паулаускас С.В.), вчителів природничо-математичних наук (Іванченко Н.В.), класних керівників (Ткачук Л.О) колективи яких пов’язують свою роботу із загальною шкільною проблемою, вивчають і впроваджують сучасні технології навчання, проводять на високому та достатньому рівнях предметні тижні, відкриті уроки, позакласні заходи.
На запланованих засіданнях методичних об’єднань були обговорені такі організаційні питання:
- Зміни в навчальних програмах;
- Впровадження нового Державного стандарту початкової школи;
- Концепція «Нова українська школа»;
- Закон України «Про освіту»;
- Положення про сертифікацію педагогічних працівників,
- Типові освітні програми для 1-4,
- Модельні навчальні програми для 5-9 класів Нової української школи;
- Підготовка та проведення олімпіад, предметних тижнів, проведення контрольних зрізів.
Працюючи у методичних об’єднаннях, педагоги школи дійшли думки, що вчитель сьогодні повинен бути організатором, який спрямовує учнів на розв’язання навчальних завдань. Якби активно не прагнув учитель викладати свій предмет, якщо при цьому він не забезпечить активну діяльність учнів, її мотивацію й організацію, процес навчання фактично не функціонуватиме в зв’язку з відсутністю дидактичної взаємодії між учителем та учнем. Чим різноманітнішою є навчальна діяльність, тим більшою розвивальною функцією наповнюється навчання. Тільки за таких умов можна досягти компетентності учнів як інтегрованого результату учіння. Над чим наш педагогічний колектив працює останні роки.
Працюючи над проблемною темою школи й задачами методичних об’єднань, учителями було визначено етапи роботи над проблемною темою, з’ясовано основні цілі та завдання, сплановано роботу над темою «Формування інноваційного освітнього середовища на основі педагогіки партнерства в умовах реалізації компетентнісного підходу та принципу дитиноцентризму».
Недоліками в роботі методичних об’єднань є відсутність систематичної індивідуальної роботи з учнями низького рівня навченості й недостатня робота зі здібними учнями, не завжди враховуються психологічні особливості дітей. Проблемою залишається те, що не всі вчителі залучають дітей до участі в олімпіадах. Це вказує на недостатню роботу вчителів щодо формування ключових та предметних компетенцій, а як наслідок - невміння учнів соціалізуватися в сучасному середовищі. Тому варто надалі приділити увагу комплексному процесу засвоєння індивідом певної системи знань, норм і цінностей, які дозволять йому бути повноправним членом суспільства.
Виходячи з цього, вирішено продовжити роботу над проблемою школи: та визначено загальні напрями в організації методичної роботи: підвищення педагогічної майстерності вчителів через оптимальну структуру науково-методичної роботи, удосконалення професійної компетентності кожного вчителя, розвитку їх творчої ініціативи; упровадження в навчально-виховний процес досягнень перспективного педагогічного досвіду, інноваційних проектів, новітніх технологій та забезпечення їх практичної реалізації; забезпечення реалізації принципів гуманізації, демократизації та спрямованість процесу навчання на розвиток особистості учня. Встановлення пріоритету уроку як засобу соціалізації учнів; активізація видавничої діяльності вчителів та участь в інноваційній та дослідно-експериментальній роботі; підвищення ІКТ-компетентності педагогів із метою ефективної інформатизації освітнього процесу; впровадження дистанційного навчання та використання на уроках хмарних технологій, удосконалення контрольно-оцінювальної діяльності в процесі навчання з урахуванням сучасних досягнень педагогіки; здійснення психолого-педагогічного супроводу навчально-виховного процесу.
Відповідно до плану роботи школи були проведені предметні тижні:
Української мови та літератури;
Громадянської освіти;
Правового виховання;
Математики;
STEM-освіти;
Образотворчого мистецтва.
На належному науково-методичному рівні було проведено відкриті уроки: урок із зарубіжної літератури з використанням STEM-технологій, учитель Сіряк Людмила Іванівна А. де Сент Екзюпері, «Маленький принц» (Міні проєкти) 8кл, урок у 2 класі Я досліджую світ, вчитель Заблоцька Олена Андріївна «Досліжуємо погоду», урок географії у 8 класі, вчитель Джуринська Наталія Григорівна челендж «Раціональне природокористування», урок алгебри у 8 класі, вчитель Іванченко Наталія Володимирівна «Теорема Вієта», урок української мови в 6 класі, вчитель Паулаускас Світлана Вікторівна «Іменник як частина мови», урок хімії у 7 класі, вчитель Ткачук Людмила Олексіївна «Поняття про оксиди, окислення».
До реалізації завдань методичної роботи активно залучаються вчителі, які мають педагогічні звання, вищу категорію. Вони є керівниками шкільних методичних об’єднань, наставниками молодих вчителів. За їх активної участі проходять предметні тижні.
Одним із напрямків методичної роботи школи була організація роботи з молодими та малодосвідченими спеціалістами (Рудюк Є.О. вчитель історії, Заблоцька О.А., Федорова А.О. вчителі початкових класів) завдання якої – надання необхідної допомоги молодим спеціалістам в оволодінні методикою викладання свого предмета, розвиток вмінь використовувати у своїй роботі досягнення сучасної психолого-педагогічної науки, творчої активності молодих спеціалістів. Адміністрація школи на етапі знайомства з роботою молодого спеціаліста ставить перед собою низку завдань:
• визначити ступінь професійної зацікавленості молодого спеціаліста;
• перевірити яку роботу з підготовки молодого спеціаліста до практичної діяльності провело методоб’єднання, як він веде документацію, чи знає нормативні документи, чи забезпечений програмами, задоволений спілкуванням з наставником;
• визначити науковий рівень викладання;
• вивчити, чи зміг молодий вчитель встановити контакт з дітьми, як складаються його стосунки з класом.
В закладі організовано роботу «Школи молодого вчителя». На засіданнях було розглянуто ряд запитань:
- Урок – основна форма організації навчально- виховного процесу. Типи і структура уроку. Вибір оптимального поєднання методів навчання.
- Творчість вчителя в дії: моделювання фрагментів уроків з використанням активних форм і методів навчання. Як зробити урок ефективним»
- Особливості роботи з "важкими” учнями". Психотехніка вчителя.
- "Способи активізації пізнавальної діяльності".
- «Реалізація диференційованого та індивідуального підходів до навчання».
У 2022-2023 навчальному році навчально – виховний процес було спрямовано на інтелектуальний, соціологічний і фізичний розвиток кожної дитини як особистості, здатної самостійно мислити і творчо діяти, використовувати знання в нестандартних ситуаціях.
Шкільна документація з методичної роботи ведеться своєчасно, відповідно до нормативних вимог. Вчителі мають змогу користуватися цією документацією.
Методична робота здійснювалася за такими напрямками: організаційно-педагогічний, інструктивно-методичний, пошуково-дослідницький, впровадження в практику елементів перспективного педагогічного досвіду.
Адміністрація школи постійно здійснює керівництво методичною роботою і контроль за її проведенням.
У 2022-2023 навчальному році належна увага була звернена на стан викладання та якість навчальних досягнень з географії , української мови та літератури, початкових класів, фізики та математики. Матеріали перевірок узагальнені в довідках та наказах директора, обговорені на нарадах при директорові та методичних об‘єднаннях.
Аналіз виховної роботи за 2022-2023 н.р.
Виховна робота в навчальному закладі спрямована на реалізацію Закону України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», Конвенцію про права дитини, Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії боулінгу (цькуванню)», листа МОН України «Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2022-2023 н.р.», відповідних нормативних документів Міністерства освіти і науки України, Департаменту освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації, управління освіти, культури, молоді та спорту Вигодянської сільської ради.
Для ефективної реалізації виховної проблеми навчального закладу «Створення виховного середовища на основі співдружності, співробітництва і ділового партнерства» у школі був розроблений план виховної роботи на навчальний рік, плани виховної роботи класних керівників, план ШМО класних керівників, оновлено соціальний паспорт.
У навчальному році виховна робота була спланована та спрямована на створення системи цінностей в учнів відповідно до Програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України». Діяльність класних колективів, учнівського самоврядування, педагогів здійснювалась через формування системи цінностей, що характеризує ставлення особистості до суспільства і держави, праці, природи, мистецтва, самого себе, родини.
ВИХОВНУ ДІЯЛЬНІСТЬ СПРЯМОВАНО ЗА ПРИНЦИПАМИ:
- системності;
- національної спрямованості;
- гуманізації та демократизації;
- творчої діяльності;
- самостійності і самореалізації;
- врахування інтересів, запитів різних категорій учнів.
У навчальному році виховна робота була спланована та спрямована на створення системи цінностей в учнів відповідно до Програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України». Діяльність класних колективів, учнівського самоврядування, педагогів здійснювалась через формування системи цінностей, що характеризує ставлення особистості до суспільства і держави, праці, природи, мистецтва, самого себе, родини.
Ціннісне ставлення до суспільства та держави:
- тематичні класні години: «Ми українці: честь і слава незламним!», «Кращі спортсмени України», «Поважай старість», «Права людини», «Сходинки до здоров’я», «Коли горить свіча», «Подорожуємо Європою», «Біль якому немає меж –ЧАЕС» (1 – 11 класи );
- Уроки Доброти (1-11класи) ;
- Відеочелендж до Дня гідності і свободи.
- флешмоб «Ми – за мир!» до Міжнародного Дня Миру (1 – 11 класи, Рада Лідерів);
- Урок мужності «Герої живуть поруч» (5– 11 класи,класні керівники);
- Вікторина «Чи знаю я рідну мову » (5 – 11 класи, Паулаускас С. В.);
- урок мужності «Тих днів не замеркне слава» на честь річниці визволення України від нацистських окупантів (2 – 11 класи, Класні керівники );
- конкурс малюнків «Світ без насильства» (5 – 11 класи,Фурман О.П.);
- Онлайн журнал «Сторінками афганської війни воїнами - афганцями»(Іванченко Н.В. 8 клас)
- мітинг до річниці визволення Василівки від нацистських загарбників, (1 – 11 класи,Оськіна Р. О.);
- Відеочелендж до Дня вишиванки «Вишиванка єднає українців!» (1-11 класи, класні керівники)
- Онлайн-екскурсія «Місцями бойової слави ,мітинг до річниці перемоги у Другій Світовій війні (8 клас, Рудюк Є.О. )
- Конкурс малюнків «Квіти перемови» до Дня українського добровольця(1-4 класи, Фурман О.П. )
- Ігрова програма «Чудова країна дитинства» (1-4 класи, Класні керівники)
- Свято останнього дзвоника (Паулаускас С.В., Фурман О.П.)
Ціннісне ставлення до себе, до свого фізичного Я:
- Олімпійський урок, Олімпійський тиждень (1 – 11 класи,
Склянчук В.В.);
- Онлайн - екскурсії рідним краєм до Дня туризму (4-7 класи, класні керівники);
- спортивне свято «Козацькому роду нема переводу» (5 – 8 класи, Склянчук В.В.);
- Тренінг «Гігієнічна хвилинка» ( 3 – 4 класи, Гилко Л.О.);
- тиждень безпеки життєдіяльності (1 – 11 класи, класні керівники);
- конкурс соціальної реклами «Здоровим бути модно» до Дня боротьби зі СНІДом (5 – 11 класи, Рада Лідерів);
- акція «День без паління»(8-11 класи, Рада Лідерів );
- спортивні ігри «Козацькі забави» (1 – 4 класи, Класні керівники);
- змагання на першість ліцею з волейболу (8 – 11 класи,
Склянчук В.В.);
- Свято «Спорт – це здоров’я» (1 – 11 класи, класні керівники );
- Відео презентація «Шкідливі звички та їх наслідки» (5-8 класи, Ткачук Л.О.)
- День безпечного інтернету (1-7класи Граждан Л.В.
Ціннісне ставлення до культури та мистецтва:
- виставка «Щедрість рідної землі» (1 – 11 класи, класні керівники, онлайн);
- Заходи до 300-річчя Григорія Сковороди ( 1-11 класи Оськіна Р.О.)
- святковий концерт « Ми вдячні Вам, вчителі!» до Дня вчителя , відеопривітання(11 клас, Паулаускас С.В.);
- акція до Всеукраїнського Дня бібліотек «Моя улюблена книга в шкільній бібліотеці» (1 – 11 класи, класні керівники);
- свято Миколая в шкільному музеї «Добрий отче Миколаю, на тебе ми всі чекаємо» (1 – 11 класи,Касяненко І.М.);
- Новорічне привітання (1 – 11 класи, Оськіна Р. О.);
- майстерня ялинкових прикрас (1 – 8 класи, Вербицька Л. І.);
- шкільний конкурс малюнків «Різдвяний сувенір (5 – 11 класи, Фурман О.П.);
- літературний квест «Шлях до Кобзаря (7-8 класи, Сіряк Л.І.)
- виставка сувенірів, подарунків, малюнків до Міжнародного жіночого дня (1-8 класи, класні керівники)
- Участь у конкурсі «Великодні писанки»
- Онлайн свято «Пісня жінці» (8 клас Іванченко Н.В.)
- Виставка-конкурс «Ялинка» (1-11класи Оськіна Р.О.)
- Місячник шкільних бібліотек (1-11 класи, Коротікова Г.М.)
Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей:
- Благодійна акція до Дня Захисників та Захисниць України (1 – 11 класи,
Оськіна Р.О.)
- Онлайн виставка до Дня Єднання (7клас, Граждан Л.В.)
- Великодня благодійна акція (1-11 класи, Оськіна Р.О.)
- операція «Турбота» до Міжнародного Дня людей похилого віку
( волонтерські загони, Паулаускас С. В., Рудюк Є.О.);
- Свято матері «Родинний дивосвіт» (3 клас , Касяненко І.М.)
- Свято «Прощання з початковою школою (4клас, Федорова А.О.)
Ціннісне ставлення до праці:
- Акція «День довкілля» (1 – 11 класи, класні керівники);
- Проект «галерея кімнатних рослин» (1 – 11 класи, класні керівники);
- Книжкова майстерня в бібліотеці ( 4-7 класи Коротікова Г.М.);
- ділова-гра «Як не помилитися у виборі професії» (8 клас, класний керівник Іванченко Н.В..);
- чергування по школі та по класах (7 – 11 класи, Рада Лідерів);
- Конкурс годівничок для птахів (4 клас, Федорова А.О.)
- Профорієнтаційна зустріч учнів 9-11 класи з представником Південного відділення Національної Гвардії України
Ціннісне ставлення до природи:
- екологічна акція «Галерея кімнатних рослин», озеленення класів (1 – 11 класи, класні керівники);
- Свято «Весну закликаємо – птахів зустрічаємо (1 – 4 класи, класні керівники,)
- Екологічна гра «Бережімо воду»(5-6 класи );
- акція «Посади дерево» ( 4 – 11 класи, Джуринська Н. Г.);
- екологічний проект «Василівці – чистоту!» ( Рада Лідерів);
- конкурс малюнків «Екологічні проблеми людства» до Дня Землі
(4 – 8 класи, Фурман О. П.);
- Акція «Збережи та нагодуй птахів» (1-4 класи, Класні керівники)
Учнівське самоврядування.
Діяльність учнівського самоврядування у 2022/2023 навчальному році проводилась відповідно до нормативно-правової бази, зазначеної в державних документах, згідно з планом роботи школи та ДЮО «Берегиня», до складу якого входить об’єднання 1 – 4 класів «Квіткова країна» та класи-родини 5 – 11 класів. Керівний орган – Рада Лідерів складається з керівників центрів: Єременко Карини, Негрієнко Анни, Звягіна Максима,Лукасевич Влади . Головою Ради була обрана Додул Дар’я (учениця 10 класу) відповідно до Статуту ДЮО «Берегиня» таємним голосуванням на першому засіданні Ради.
Кожним центром розроблено план роботи та проводяться заходи під керівництвом ЗВР Оськіної Р. О. та наставників.
Конкурс «Найкращий клас – родина» (положення конкурсу затверджено Статутом), та шкільна лінійка не проводились в зв’язку з онлайн навчанням.
Гурткова робота.
З метою забезпечення всебічного розвитку учнів на базі ліцею діють два гуртки, якими охоплено 45 учнів. 15 учнів відвідують гурток при БК, 10 учнів – секцію боксу.
Профілактика правопорушень серед учнів.
Протягом року у школі систематично працювала Рада профілактики (голова Ради директор Джуринська Н. Г.). На засіданнях вирішувалися питання залучення учнів до навчання, дисципліни учнів, проведення превентивних заходів у школі. За даними соціального паспорту у школі на внутрішкільному обліку схильних до правопорушень один учень: Сироватко Анатолій (7 клас)
Щоденно учням та батькам, надається психологічна допомога – діагностування, корекційно-розвивальні вправи, індивідуальні та групові консультації, профорієнтаційна діагностика учнів 9 – 11 класів, превентивні заходи (класними керівниками, адміністрацією школи).
Робота з батьківським самоврядуванням школи, батьківською
громадськістю.
В 2022/2023 навчальному році проведено загальношкільні батьківські збори: «Організація освітнього процесу в ліцеї» ( 30.08.2022 р. онлайн), «Створення можливостей для розумного і культурно-цінністного дозвілля дітей ( 03.03.2023р). Постійно діє консультпункт «Сімейна педагогіка» щомісяця виходить бюлетень «Батьківський вісник».
Відповідно планів класні керівники проводять класні батьківські збори. Практикують анкетування та тренінги.
Активно діє шкільне батьківське самоврядування (голова – Іванова І. І.).
В школі практикується проведення малих педрад, на які запрошуються батьки з учнями.
Методична робота з класними керівниками.
Протягом навчального року згідно з планом роботи школи проводились засідання МО класних керівників, наради при директорові та заступникові директора, методичні оперативки з виховної роботи, де визначалися напрямки, цілі, форми та методи виховної роботи, шляхи досягнення більшої ефективності виховного процесу в школі.
З метою надання методичної допомоги класним керівникам протягом року проводились співбесіди, консультації з питань організації та здійснення роботи в класних колективах.
Контроль за проведенням виховної роботи в школі здійснювався згідно плану. Аналіз перевірок узагальнювався в довідках, наказах, інформаціях управлінню освіти.
Щотижня класні керівники проводили класні години (відповідно до плану виховної роботи), використовуючи різноманітні форми онлайн навчання. За графіком, затвердженим на початку року, класні керівники проводили відкриті виховні заходи.
Проаналізувавши стан виховної роботи за 2022/2023 навчальний рік, слід зазначити, що класні колективи 1 – 11-х класів під керівництвом класних керівників, за участі учнівського самоврядування активно долучаються до проведення позакласних та позашкільних заходів різного спрямування. Особливий інтерес викликає підготовка та участь у відеочеленджах, акціях, флешмобах, виставках, спортивних змаганнях. Але в організації виховної роботи школи є певні недоліки: потребує активізації профілактична робота , організація дозвілля школярів, пошуки нових форм спортивно-масових заходів,просвітницька робота.
Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності
Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається в діяльності педколективу як одне з пріоритетних завдань і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу й інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань Стан роботи з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії під час навчально-виховного процесу в школі знаходиться під щоденним контролем адміністрації школи.
Відповідальна за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності – заступник директора з навчально-виховної роботи Киреєва О. С.
2022-2023 навчального року були проведені випробування спортобладнання, стан споруд на спортивному майданчику, справність кріплення воріт та оформлені всі необхідні акти-дозволи на проведення навчальних занять у кабінетах та шкільних приміщеннях підвищеної небезпеки, паспорт санітарно-технічного стану школи.
У наказі по школі «Про розподіл функціональних обов’язків» передбачено відповідальних:
- за організацію роботи з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності під час навчально-виховного процесу та в позаурочний час - заступник з навчально-виховної роботи Киреєва О.С.;
-попередження дитячого травматизму - заступник з виховної роботи Оськіна Р.О.;
- за електрогосподарство в школі - завгосп Неплій І.П.
На 01.09.2022 року всі педагогічні працівники школи надали медичні книжки з дозволом приступити до роботи. Питання охорони праці обговорюються на засіданнях педрад та на нарадах при директорі. Запасні ключі від усіх шкільних приміщень у завгоспа школи.
Питання з безпеки життєдіяльності учнів під час літніх канікул, у побуті й громадських місцях, на вулиці обговорювалися на класних годинах в останій тиждень навчального року.
Станом на вересень кожного року всі учні школи проходять медичний огляд лікарями-фахівцями із лабораторними дослідженнями, що підтверджується медичними довідками. Постійно здійснюється контроль роботи систем забезпечення життєдіяльності будівлі школи. Оформлюються акти громадсько-адміністративного контролю з охорони праці між адміністрацією та профкомом школи.
Будівля школи та приміщення закладу, забезпечені первинними засобами пожежогасіння: вогнегасниками, пожежним інвентарем (пожежним щитом, який укомплектований згідно вимог, ящиком з піском тощо). Вогнегасники наявні, перезаряджені, розміщені у легкодоступних місцях, які унеможливлюють їх пошкодження.
По всій школі розміщені плани евакуації у разі небезпеки чи аварії.
Згідно санітарних, пожежних норм і правил, школою отриманий Акт готовності школи до нового навчального року.
Відповідно до Закону України “Про охорону праці” і Кодексу законів про працю України розроблено і затверджено посадові інструкції з охорони праці для всіх працівників школи. Проведено інструктажі з працівниками і учнями з техніки безпеки. Проведено вступні інструктажі з охорони праці. Проведено первинні інструктажі з охорони праці на робочому місці.
На початку навчального року, напередодні канікул і святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно мають місце цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях школи розміщено кілька стендів по безпечній поведінці. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на нарадах при директорові.
У школі є необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності.
Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі проводиться належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання". Разом із тим ще залишаються показники травматизму дітей на уроках фізкультури, перервах. У школі розроблено низку заходів щодо попередження травматизму учнів, ведеться відповідна робота з учителями.
У школі створена і функціонує Рада навчального закладу, як орган громадського самоврядування. До складу Ради входять в представники педагогічного, учнівського та батьківського колективів.
Рада старшокласників планувала свою роботу самостійно відповідно до перспективного річного плану. Створювала в учнівському колективі атмосферу, яка сприяла виявленню і розвитку потенціальних можливостей і обдарувань учнів. Створюючи єдине поле громадського виховання не тільки учнів, а й усіх учасників освітнього процесу ми не відгороджуємо учнів від реального життя, а включаємо це життя у свої уроки та позаурочну діяльність. В результаті йде комплексна система виховання громадянина не тільки у школі, а й поза її межами. Реалізація активної позиції школи сприяє активному залученню й реалізації життєвих планів учнів.
Інформатизація освітнього процесу
Відповідно до Закону України «Про Національну програму інформатизації», Указів Президента України «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні», «Про першочергові завдання щодо впровадження новітніх інформаційних технологій», «Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти», Концепції розвитку дистанційної освіти в Україні, пріоритетними напрямками діяльності закладу освіти в 2022-2023 навчальному році щодо впровадження нових освітніх технологій були:
• упровадження інформаційних та комунікаційних мультимедійних технологій в освітній процес;
• формування інформаційної культури учнів та педагогічних працівників, забезпечення їх інформаційних потреб;
• удосконалення інформаційно-методичного забезпечення освітнього процесу;
• оптимізація освітнього менеджмента на основі використання сучасних інформаційних технології в управлінській діяльності;
• використання інформаційних технологій для розвитку дистанційного навчання.
Головною метою закладу освіти є надання нового підходу до інформатизації системи освіти, що передбачає виконання наступних складових:
- створення умов для оволодіння учнями та вчителями сучасними інформаційними і комунікаційними технологіями;
- підвищення якості навчання завдяки використанню інформаційних ресурсів Internet;
- інтенсифікація навчального процесу й активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів;
- створення умов для широкого впровадження нових інформаційних технологій в навчальний процес;
- підвищення ефективності управління навчальним закладом освіти.
В школі використовується програма «КУРС: Школа», яка зареєстрована (Свідоцтво ВР № 01110 от 07.08.2009) та схвалена (№ 14/18-1597 від 23.04.2010) Міністерством освіти та науки України для використання в загальноосвітніх навчальних закладах. Наша школа приєдналася до єдиної бази даних загальноосвітніх навчальних закладів.
У школі забезпечено якісне функціонування офіційного сайту школи та його систематичне інформаційне наповнення. Відповідальним за функціонування офіційного сайту школи та його систематичне інформаційне наповнення призначено вчителя інформатики Граждан Л .В.
На виконання ст.30 Закону України «Про освіту» - «Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти» створена нова сторінка на офіційному сайті школи, де розміщуються матеріали для публічного ознайомлення.
Очікувані результати:
· оснащення закладу освіти сучасними навчальними та управлінськими комп’ютерами;
· забезпечення закладу освіти ліцензійними базовими, управлінськими та педагогічними програмними засобами;
· удосконалення системи управління навчально-виховним процесом за рахунок використання комп’ютерно-орієнтованих засобів збирання та опрацювання інформації;
· забезпечення доступу до інформаційних ресурсів педагогічних працівників та адміністрації закладу з метою отримання оперативної інформації від органів управління, новинами про сучасні педагогічні технології тощо.
У своїй діяльності комп’ютер використовують директор, секретар-друкарка, заступники директора, практичний психолог, бібліотекар, завгосп. Кваліфікація користувачів задовільна. Діловодство ведеться українською мовою із застосуванням технології електронної підготовки, друку та збереження документів. Працює електронна пошта. Форми статистичної звітності підготовлені програмними засобами. Ведеться база даних у програмному комплексі «Курс: Школа».
Що стосується безпосередньо освітнього процесу, то комп’ютеризація і інформатизація закладу на сьогодні задовольняє потреби освітнього процесу не в повному обсязі. У школі функціонує 1 комп’ютерний клас, мультимедійне обладнання в третьому та другому класах. Два комп’ютери підключено до мережі Інтернет.
Процес впровадження ІКТ-технологій в освітній процес у цьому навчальному році значно активізувався. Більшість учителів протягом року провели ряд уроків з використанням інформаційних технологій. Організовано обмін досвідом із використання комп’ютерних технологій шляхом відвідування уроків більш досвідчених колег, проведення навчальних занять з ІКТ.
При вивченні окремих тем учні отримували домашні завдання, у ході виконання яких використовувався комп’ютер. Активно використовувались комп’ютерні технології при проведенні предметних конкурсів. Більшість позакласних заходів проводилися із використанням комп’ютерних презентацій.
Моніторинг використання інформаційних технологій в освітньому процесі здійснюється через безпосереднє спостереження, звіти вчителів-предметників, анкетування.
Протягом 2022-2023 навчального року здійснено такі заходи щодо інформатизації та використання мультимедійних технологій у закладі освіти:
- введено в практику роботи проведення відкритих уроків та позакласних заходів вчителів-предметників із використанням комп’ютерних технологій;
- проводиться робота з підтримки матеріальної бази та навчально-методичного забезпечення кабінету інформатики у відповідності до нормативів, вимог та державних стандартів.
Діяльність шкільної бібліотеки
Бібліотека ліцею є його обов’язковим структурним підрозділом. Біліотекар Коротікова Г.М.
Діяльність бібліотеки була спрямована на виконання завдань, які висуває перед нею перебудова всіх складових компонентів сучасної школи і здійснювалась з таких основних напрямків:
Протягом навчального року надавалася допомога педагогічному колективу у доборі методичної та художньої літератури для проведення відкритих уроків та різноманітних заходів.
Всю роботу бібліотека проводить згідно річного плану. Для забезпечення читачів літературою необхідною для навчально-виховного процесу постійно вивчаються читацькі потреби. В цьому напрямку проводяться індивідуальні бесіди з учнями школи для вивчення їх інтересів та інформаційних потреб, бесіди з вчителями, ознайомлення із новою навчальною, методично, художньою літературою шляхом проведення тематичних виставок.
Проведено бесіди про роль бібліотеки і культуру читання.
Спільно з педагогічним колективом участь у проведенні предметних тижнів, надаю допомогу в підготовці і проведенні виховних заходів.
Підготовлені виставки до предметних тижнів:
Української мови та літератури;
Громадянської освіти;
Правового виховання;
Математики;
STEM-освіти;
Образотворчого мистецтва.
Було оформлено книжкові виставки до знаменних дат року:
- До Міжнародного Дня миру;
- До дня визволення України від фашистських загарбників;
- До дня української писемності та мови;
- До дня пам’яті жертв голодомору;
- До всесвітнього дня боротьби зі СНІДом;
- До дня соборності України;
- До дня пам’яті жертв Голокосту;
- До Дня пам’яті героїв Крут;
- До річниці перемоги у Великій Вітчизняній війні;
- До річниці небесної сотні;
- До дня партизанської слави;
- До дня народження В.О.Сухомлинського
До річниці від дня народження Т. Г. Шевченка.
До всіх знаменних дат письменників, поетів, художників, учених організовуються книжкові виставки.
У 2022 році Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек відбувся під гаслом «В НАС ЄДИНА МЕТА – УКРАЇНА СВЯТА, НЕЗДОЛАННА НІКИМ І НІКОЛИ!». Вчасно зроблені замовлення на нові підручники.
Таким чином, зміст роботи бібліотеки школи-спрямовані на те, щоб формувати духовний світ дитини і сприяти гармонійному розвитку особистості, яка здатна бути спадкоємцем і продовжувачем прогресивних національних традицій.
Співпраця з батьками.
Одночасно, поряд із позитивними напрацюваннями в роботі закладу є певні проблеми, на рішення яких необхідно акцентувати увагу в новому навчальному році, а саме:
- цілеспрямована спільна робота педагогічного колективу і кожного вчителя окремо над підвищенням рівня якості освіти, удосконалення професіоналізму, підготовки випускників до життя в швидкоплинних змінах соціокультурних умов і професійної діяльності;
- запровадження курсів за вибором, спецкурсів для допрофільного й профільного навчання, індивідуальних, групових занять, курсів за вибором;
- впровадження інформаційно-комунікативних технологій, комп’ютеризації та інформатизації навчально-виховного процесу;
- формування в учнів прагнення до навчання впродовж усього життя, пошуку найкращих шляхів розв’язання життєвих проблем;
- вивчення і творче впровадження в практику навчання і виховання учнів педагогічних інновацій вчителів району, області, участь у заходах обласного, районного рівнів;
- робота над удосконаленням уроку як засобу розвитку творчої особистості вчителя і учня, самореалізація творчої особистості, підвищення рівня якості уроку;
- розробка предметних методичних матеріалів;
- проведення шкільних олімпіад та ретельна індивідуальна підготовка учнів до участі в олімпіадах, конкурсах різного рівня, Малої академії наук; робота зі здібними та обдарованими учнями;
- нормативне забезпечення, педагогічний аналіз та самоаналіз, контроль та корекція навчально-виховного процесу, впровадження в управління моніторингових досліджень, компетентнісного підходу;
- забезпечення ефективності управління організаційно-методичною роботою;
- науково-методичне та кадрове забезпечення допрофільного та профільного навчання у профільних класах, створення оптимальних умов для адаптації учнів до навчання;
- покращення роботи шкільного самоврядування;
- врахування вчителями-предметниками, класними керівниками принципів диференціації та індивідуалізації, психолого-педагогічних особливостей учнів;
- глибоке вивчення проблеми наступності навчання в школі II-III ступенів, адаптації учнів 5 класу до навчання;
- зміцнення матеріально-технічної бази школи, ремонт будівлі школи, обладнання приміщень ліцею;
- організація роботи щодо виконання рекомендацій та вказівок районних педагогічних нарад;
- робота з профілактики дитячої злочинності та правопорушень, наркоманії, тютюнокуріння;
- дотримання вимог санітарно-гігієнічного режиму, здійснення медичного обслуговування учнів у школі;
- створення безпечних умов з охорони праці для учнів і працівників школи;
- підготовка закладу до роботи в осінньо-зимовий період;
- підготовка учнів 11-го класу до участі в НМТ;
- співпраця з батьками, громадськістю;
- виконання рекомендацій, наданих під час державної атестації школи, організація роботи закладу у міжатестаційний період
- дистанційне навчання учнів в зв’язку з пандемією корона вірусу.
Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, родинних свят, хоча явка їх на такі свята, масові заходи є низькою, високою вона є лише у початкових класах.
Збереження і зміцнення здоров'я учнів та працівників.
Медичне обслуговування учнів та працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази.
Вчителі щорічно проходять поглиблений медичний огляд. Працівники їдальні проходять медичні огляди два рази на рік. Проходження медичного огляду фіксується в санітарних книжках установленого зразка, які реєструються і зберігаються у медичної сестри. Порушень у проходженні медичних оглядів працівниками школи не виявлялося, всі вони вчасно його проходять.
Щорічно діти також проходять медичне обстеження. За результатами медичного огляду на початку навчального року, відповідно до цих списків видається наказ по школі. З числа учнів формуються групи на уроках фізичного виховання згідно рекомендацій лікаря.
В класних журналах вклеєний окремий «Листок здоров`я», в якому вказані результати медичного обстеження і рекомендації щодо занять на уроках фізичної культури
Організаційна робота медичної сестри. Заведена відповідна документація.
Всі діти мають медичні картки, з відповідними записами про стан здоров’я. Всі вихованці мають щеплення відповідно до календаря щеплень.
Медичний огляд дітей проводився згідно наказу МОЗ України «Про удосконалення амбулаторно-поліклінічної допомоги дітям в Україні» №434 від 29.11.2002 р. Медична сестра Гилко Л.О. систематично контролює проведення фізкультурно-оздоровчої роботи.
Медичний працівник протягом року здійснював систематичний контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних умов. В приміщеннях проводилося щоденне прибирання.
Щомісячно сестра медична проводить аналіз стану захворюваності і здоров’я дітей. Медичною сестрою проводилася санітарно-просвітницька робота серед батьків, учнів, працівників школи.
У планах виховної роботи кожного класного керівника є розділ «Заходи по збереженню життя і здоров'я дітей», де запланована певна робота оздоровчого характеру з класом.
У школі наявний медичний кабінет, який розміщений на першому поверсі закладу. Медичний кабінет своєчасно забезпечується медикаментами, його обладнання ще не повністю відповідає вимогам Додатку №5 «Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу» ДСанПіН 5.5.2.008-01 Учнівські меблі школи відповідають віковим та фізіологічним особливостям учнів. У навчальних кабінетах дошки матові, освітлення закладу і класних приміщень частково відповідає санітарним нормам.
Аналіз матеріально-технічної бази
та фінансово-господарської діяльності закладу
За рахунок бюджетних коштів:
- проведено косметичний ремонт коридорів та кабінетів 3 поверху ліцею;
- продовжується ремонт електромережі;
- два комп’ютери підключені до мережі Інтернет;
- придбано 10 ноутбуків.
На даний момент в школі 26 комп’ютерів та 22 ноутбуки:
- в адміністративній діяльності використовується 3 ноутбуки: у директора, заступника з навчально-виховної роботи , заступника директора з виховної роботи. Також наявні ноутбуки у вчителів початкових класів , вчителів предметників.
У комп’ютерному класі встановлено 20 комп’ютерів.
В адміністративній діяльності використовується в кабінеті директора.
Протягом навчального року в школі було проведено заходи щодо економії бюджетних коштів: встановлено щоденний контроль за використанням енерго-, тепло-, діє режим економії під час канікул, вихідних днів. Разом із заходами, спрямованими на економію бюджетних коштів, здійснювався пошук шляхів залучення позабюджетного фінансування.
У школі продовжено процес поповнення бібліотечного фонду навчальною, спеціальною та науково-популярною літературою.
Теплове господарство було підготовлено своєчасно до опалювального періоду 2022-2023 н.р.
Адміністрацією школи приділяється достатньо уваги естетичному вигляду навчального закладу. Техпрацівники, робітник по обслуговуванню приміщень проводять побілку бордюр, приводять у належний стан клумби біля школи, скошують траву.
Пропозиції:
- Утримувати територію школи у належному санітарному стані.
- Взяти активну участь у Всеукраїнський акції з благоустрою «За чисте довкілля»
- Теплове господарство до осінньо-зимового періоду підготувати до 15.10.2023 .
- Спрямовувати роботу на економію бюджетних коштів, здійснювати пошук шляхів залучення позабюджетного фінансування.
- Своєчасно забезпечувати безпечний підвіз учнів до навчального закладу та в зворотньому напрямку.
- У новому навчальному році здійснити концентрацію засобів і матеріальних ресурсів для створення подальшого розвитку школи.
Умови досягнення головних завдань школи
Найважливішою умовою досягнення головних завдань школи є комплексне вирішення проблем, пов`язаних зі структурою освіти, її змістом, науково-методичним, фінансовим, матеріально-технічним забезпеченням, а саме:
- розвиток системи освіти як національної (філософія освіти, принципи, зміст);
- демократизація системи освіти; - орієнтація науково-методичної роботи вчителів на реалізацію сучасних ефективних педагогічних технологій, передового педагогічного досвіду, яка забезпечує широку інтеграцію з освітніми системами України та зарубіжних країн;
- пошук шляхів і способів диференціації та індивідуалізації навчання, розробка різних варіантів навчальних планів та програм;
- створення оптимальних умов для розвитку інтересів, здібностей, творчості;
- створення в педагогічному колективі умов для креативної діяльності, атмосфери творчості, пошуку нових ідей у модернізації форм, методів і способів освітнього процесу шляхом науково-педагогічного та інформаційного забезпечення;
- подальший розвиток психологічної служби, спрямованої на особистісно орієнтоване навчання і виховання учнів, створення атмосфери творчості та комфорту;
- забезпечення школи сучасним комп`ютерним обладнанням і програмами, автоматизація процесу управління школою;
- вирішення питань про додаткове фінансування школи з метою оновлення навчально-матеріальної бази, придбання програмно-методичного забезпечення, здійснення видавницької діяльності, стимулювання найкращих учителів та обдарованих дітей.
Складовими частинами єдиної педагогічної теми є:
В управлінні:
- оптиматизація методичної роботи школи;
- створення оптимальних умов для здійснення педагогічними працівниками результативної самоосвітньої діяльності;
- підвищення рівня підготовки та проведення колективних форм роботи з метою подальшого вдосконалення дидактичної компетентності вчителів;
- сприяння підвищенню загального рівня ІКТ-компетентності педагогів; активному впровадженню інноваційних технологій, спрямованих на розвиток особистості дитини та розкриття її інтелектуальних та творчих здібностей; - створення умов для педагогів-початківців з метою адаптації до навчально-виховного процесу;
- розробка ефективної моделі науково-дослідницької роботи вчителів та учнів.
- забезпечення ефективних умов для особистісного і професійного зростання особистості педагога, досягнення ним вершин розвитку педагогічної діяльності.
У навчанні:
- реалізація принципу наступності у розвитку загальної освіти у зв’язку із запровадженням Державних стандартів початкової та базової загальної середньої освіти;
- посилення здоров’язберігаючого аспекту навчально-виховного процесу шляхом активного використання певних технологій;
- управління результатами та якістю навчання;
- удосконалення системи роботи з обдарованим учнями;
- розвиток системи профільного навчання через підготовку дітей до свідомого обрання профілю подальшого навчання, забезпечення диференціації навчання шляхом проведення якісної допрофільної підготовки.
У вихованні:
- виховання потреби здорового способу життя;
- педагогічна підтримка духовного, морального зростання школярів;
- оптимізація співпраці педагогів та батьків школи;
- управління процесом соціалізації учнів;
- розвиток активної розважально-пізнавальної діяльності учнів у позаурочний час;
- соціальний захист та створення оптимальних умов навчання обдарованої молоді;
- розвиток елементів державно-громадського управління;
- орієнтація виховної діяльності навчального закладу на реалізацію патріотичної складової;
- оптимізація діяльності щодо попередження правопорушень, негативних проявів у молодіжному середовищі;
- активізація правового виховання;
- розвиток фізкультурно-оздоровчого шкільного комплексу. Психолого-педагогічні задачі:
- забезпечення системного психолого-педагогічного супроводу всіх учасників навчально-виховного процесу;
- психологічна корекція педагогічної діяльності та професійної мотивації співробітників закладу;
- оптимізація практичної психолого-педагогічної допомоги батькам;
- психолого-педагогічна підтримка інтелектуальної, творчої обдарованості.
Адміністрація працює над створенням умов для використання інформаційно-комунікаційних технологій як у навчальному процесі, так і в управлінській діяльності. Пріоритетним завданням у новому навчальному році є підняття рівня комп’ютерної грамотності кожного вчителя та ефективне використання комп’ютерної техніки в навчально-виховному процесі.
Я беру на себе сміливість стверджувати, що в школі створені умови для учнів, які бажають вчитись, які мають мотивацію до навчання. Але рівень знань учнів та бажання вчитися останнім часом знизились, особливо це стосується учнів 7-11 класів.
Висловлюю щиру подяку за співпрацю всім: учителям — за творчість, за любов до своєї професії, батькам — за розуміння, підтримку і сподіваюсь на подальшу плідну співпрацю, технічному персоналу за їх щоденну працю, за чистоту в навчальному закладі та на території школи.